Never Alive
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Nothing will ever be the same
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Navigation
Emneregler
Faceclaim
Guide til Profilen
Brugerregler
Guide til at emne
Tak og tilbagekomst(Skal helst læses)
Case 8: Formskifter I_icon_minitimeMan Jul 22, 2013 4:13 am af Echo
Hej alle^^

Jeg har været fraværende som i har set i den besked Nille sendte ud, og det er fordi det .. ja, kort sagt har været de værste fire dage i mit liv. Men jeg er tilbage nu, og jeg er klar til at tage over igen, og derfor skal mutantracer, faceclaims, spørgsmål, blandingsracer, ris, ros og så videre sendes til mig igen - selvom spørgsmål, ris, ros og så videre selvfølgelig …

Kommentarer: 7
Vigtig nyhed!
Case 8: Formskifter I_icon_minitimeFre Jul 19, 2013 4:39 am af Anonymous
Hej alle kære brugere!

Det er dejligt at se der er kommet så mange til siden! Smile 

Men jeg laver denne nyhed af en vigtig grund.
Jeg kan ikke få fat i Echo, men bare rolig, der er sikkert ikke sket noget alvorligt. ^^

Jeg er i den tro at hun har fået konfiskeret sin mobil og sin computer. Hvad grunden kan være til det, er jeg ikke sikker på. Dog er jeg sikker på at hun snart kommer …

Kommentarer: 18
Rang
Case 8: Formskifter I_icon_minitimeMan Feb 11, 2013 9:48 am af Echo
Hej alle!

Her på siden har vi, som i nok har set, rang. Det er de små stjerner der over jeres billede. Når i har skrevet nok indlæg, så vil i gå op i rang. Her er hvor mange indlæg, i skal have skrevet for at komme op i rang:

0 - 100: Nybegynder
100 - 250: A-rang
250 - 500: B-rang
500 - 1000: C-rang
1000 - 2000: D-rang
2000 +: E-rang

Så mange stjerner har man for hver rang:



Kommentarer: 0

 

 Case 8: Formskifter

Go down 
ForfatterBesked
Echo
Admin
Admin
Echo


Specialtitel : One of the First Ten - Administrator.
Fulde navn : Echo.
Kropsalder : 23 år
Eksistens : Ukendt.
Antal indlæg : 135
Reputation : 0
Points : 182
Age : 27
Join date : 11/02/13
Evne : Immune soul, who never forgets.

Case 8: Formskifter Empty
IndlægEmne: Case 8: Formskifter   Case 8: Formskifter I_icon_minitimeTirs Feb 12, 2013 10:00 pm


Formskifter.

Case 8: Formskifter Fenf6c

Kære dagbog.
Når dette mutanthelvede er overstået, bliver jeg uden tvivl en kendt forsker - for jeg har endnu engang gjort et fund. En ny race! Igen! Denne kan skifte form - så hvilket andet navn end formskifter kunne jeg på nogen måde sætte fast som dets navn? Skifte form - formskifter. Ikke kreativt, men det passer! Optegnelserne omkring formskifterne er stukket ind blandt siderne i min dagbog, til læsning for fremtidige generationer.
God læselyst, fremtidige læsere.
Doktor Garret Shane.


Historien.
Formskifternes gener ændredes ikke ens, men havde i stedet det fællestræk at alle formskifternes gener, blev udtrukket fra dyr. Egentligt fungerer deres kroppe meget ens med varulvenes, idet de - ligesom varulvenes - har to sæt DNA-strenge indkodet i deres kroppe. Et for det dyr de kan skiftes til, og et for deres menneskeskikkelse. De sidder sammen på en måde så kun den ene er 'aktiveret', således at det andet sæt er lagt i en form for dvaletilstand.
Når barrieren imellem dem bliver tynd fordi trangen til at skifte bliver for voldsom, eller de helt simpelt selv ønsker at skifte, så vil den aktiverede DNA-streng blive 'skubbet væk' og lagt i dvaletilstand, hvorefter den DNA-streng, der havde været i dvaletilstand, bliver aktiveret. Dermed vil det aktive DNA i deres kroppe nu være den der var i dvaletilstand tidligere, og hele 'koden' for deres krop vil ændres. Derfor ændrer deres kroppe sig, men den ændrer sig lynhurtigt.
En forvandling tager gennemsnitligt imellem 10 sekunder og 2 minutter, alt efter hvor svækket kroppen i forvejen er, og hvor høj ilt-tilførslen og energiniveauet er på det nuværende tidspunkt.
Formskiftningens evne er ikke, som ved varulvene, en virus der kan overføres gennem bid. Hvorfor der er denne forskel er endnu ikke helt sikker, men derfor hører varulve som sådan ikke ind under kategorien 'formskiftere'. Formskiftere betegnes som væsner der kan skifte imellem to forme, imens varulve betegnes som et menneske der er blevet smittet således, at den deler ulvens DNA. På trods af de mange ligheder, er der derfor forskel på varulven og formskifteren. Derudover vil formskifteren ikke føle en større trang til at forvandle sig ved fuldmåne, som varulven gør.
Når en formskifter er i dyreform, vil der altid være store ligheder med den menneskelige personlighed og tankegang. Rationalitet og sympatien vil endnu være at finde intakt, men mange af de dyriske instinkter vil også tit tage over, idet de nu deler dette dyrs tankegang. Dog er det sjældent at 'dyret'(de rå instinkter der driver et dyr) i formskifteren tager over og styrer kroppen totalt, idet der altid vil være mindst en rest af mennesket tilbage.

Skabelsen.
Formskiftere kan udelukkende fødes(ikke overføres/smittes), og bliver som alle de andre dyr, født som pattedyr, også selvom deres dyreform måske ikke er et pattedyr. De fødes i deres menneskeform, men der går som oftest ikke voldsomt lang tid fra fødsel til barnet skifter til sin dyreform, idet de på dette tidspunkt ikke vil have nogen kontrol over deres forvandlinger. Derfor vil et formskifterbarn altid forvandles i tide og utide, og om tidspunktet måtte være passende eller ej, vil ikke hæmme forvandlingen for barnet.
Det er et helt usandsynligt sjældent syn, at se børn på under 2-års alderen, have nogen chance for at styre forvandlingen til deres dyreside, idet deres krop på dette tidspunkt endnu er ved at arbejde med hvordan forvandling skal foregå.
Det er også derfor langt de fleste forvandlinger for formskifterbørn under 2 år ikke være perfekte, men derimod enten halve eller delvist rigtige. Sjældent vil et barn i så ung en alder, kunne lave et komplet slangeskind, eller kunne dække hele kroppen med fjer, eller andet, varierende efter hvilket dyr de måtte have.
Det er praktisk talt umuligt at lære en 2 årig en perfekt forvandling, idet det er kroppen der skal tilpasse sig og lære hvordan den skal håndtere en forvandling. Dog er det måske muligt, selvom det endnu ikke er bevist at det kan lade sig gøre. Dog svirrer der teorier omkring dette. Jo ældre formskifteren bliver, jo bedre bliver den til at forvandle sig uden smerter og problemer.
Forvandlingen er altid mere eller mindre smertefuld, idet de ændrer strukturen på deres krop totalt, og er nødt til at brække knoglerne i andre vinkler, samt presse organer og nerver sammen i helt nye stillinger end de vante. Dog er det, for næsten alle, det værd.

Fakta(Opridset).

  • Formskiftere er ikke udødelige. De lever lige så længe som mennesker, medmindre deres gener er muteret til at leve kortere eller længere. Dette sker sjældent, men det er forekommet.

  • Formskiftere ligner mennesker næsten hundrede procent. Den eneste måde man vil kunne se forskel på et helt normalt menneske og en formskifter, er at formskifteren vil have træk fra det dyr, de kan forvandles til. F.eks vil de have lidt smalle øjne, pjusket hår, lidt spidse tænder, lidt spidse ører eller lignende. Det kan også være noget der ikke er i udseendet, som at formskifteren f.eks er koldblodig som slanger, i stedet for varmblodig som mennesker.

  • Medmindre formskifterens dyr påkræver det ved at være langt stærkere end et menneske, så er formskiftere generelt ikke stærkere end menneskelige grænser for styrke.

  • Formskifterens dyrs hastighed afspejler sig meget i menneskets krop. Det vil derfor være hæmmet i hastighed hvis dyret generelt er langsomt, og styrket i hastighed hvis dyret generelt er hurtigt. F.eks ville en havskildpaddeformskifter være en smule langsommere på land, mens den ville være meget hurtig i vand.

  • Dyreformens karaktertræk vil afspejles svagt i deres personlighed, men ikke som i at de f.eks nødvendigvis vil være "snu som en ræv", idet det er et ordsprog og ikke et direkte karaktertræk hos ræven. Det kan f.eks i stedet være(hvis dyret er en lemming) at formskifteren tit føler trang til at passe ind og gør meget som andre gør uden at tænke kraftigt over det, i stedet for at være meget selvstændig.

  • Formskiftere vælger helt selv hvornår de skifter. De vil ikke skifte ved et uheld som f.eks varulve kan gøre det, og månen har ingen indflydelse. Nogle mener psykisk at de får mere lyst til at skifte ved fuldmånen, men fysisk gør det ingen forskel.

  • Formskiftere kan blive slået ihjel af det samme som mennesker, selvom nogle meget få - dette er utroligt sjældne tilfælde - vil have nogle styrker som er svære at forudse, fordi det er noget deres dyr havde.

  • Formskifterens sanser afhænger fuldstændigt af hvilket dyr de er. Hvis de er et dyr med stærk lugtesans men svagt syn, så smitter det ligeledes af på deres menneskeform. Det samme er der med alle andre sanser, fordi formskifterens gener altid vil være påvirket af hvilket dyr de er.

Racer.
Formskifterernes racer kan være alle tænkelige og utænkelige dyr. Disse vil derfor ikke beskrives.

OBS! Hvis der ønskes at være et mytologisk væsen som formskifter såsom enhjørning, fønix eller lignende, kræves der tilladelse fra en administrator. Dette kan dog sagtens blive tilladt.
Tilbage til toppen Go down
https://neveralive.danskforum.net
 
Case 8: Formskifter
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Case 12: Besat
» Case 1: Vampyr
» Case 2: Varulv
» Case 3: Engel
» Case 4: Dæmon

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Never Alive :: Generelt :: Racebeskrivelser-
Gå til: